Wojna o głośność nigdy się nie skończy!

Wojna o głośność jeszcze się nie skończyła i nie skończy się. Być może słyszałeś od innych o -14 LUFS. Ale kiedy wydajesz swoją muzykę, nie brzmi ona tak dobrze, jak te komercyjne utwory…

Dzisiaj porozmawiamy o wojnie o głośność. Dlaczego to się nigdy nie skończy i jak upewnić się, że Twoje utwory brzmią głośno i profesjonalnie, abyś mógł konkurować z innymi.

#1 NIKOGO TO NIE OBCHODZI

Głośność oszukuje nasze uszy. Dla większości osób głośniejszy utwór będzie brzmiał lepiej. Tak to działa. Możesz być facetem, który to zaniedbuje, ale nikogo to nie obchodzi. W przemyśle muzycznym jest DUŻO konkurencji. Więc jeśli chcesz zostać wysłuchany, musisz być świadomy zasad. Możesz się z nimi nie zgadzać, ale przynajmniej powinieneś wiedzieć, co robić. Jeśli zrobisz cichy utwór (-14 LUFS), jak mówią niektórzy, może to brzmieć "gorzej", jeśli na przykład zagrasz go w zestawie DJ-skim. Problem może nie tkwić w samym utworze. To tylko głośność.

#2 TO CZĘŚĆ GRY.

Wyobraź sobie las z tysiącami drzew. Każde drzewo musi konkurować ze sobą, aby uzyskać więcej światła słonecznego. Ten, który dostanie najwięcej światła słonecznego, będzie rósł lepiej. To samo dzieje się z muzyką. Producenci rywalizują o uwagę słuchacza. I to trwa od początku popkultury muzycznej, kiedy przeszliśmy do świata cyfrowego. Nawet zniekształcenia w pewnym momencie stały się częścią estetyki dźwięku. Robią to najlepsi DJ-e i producenci. Musisz to zaakceptować, czy tego chcesz, czy nie. To nie jest złe ani dobre. To część gry

#3 MUSISZ ZNALEŹĆ WŁASNĄ RÓWNOWAGĘ

Jeśli chcesz, aby Twoje utwory brzmiały profesjonalnie, musisz być sprytny. Jeśli twoje utwory są zbyt ciche, przegrasz. Jeśli przekompresujesz, to nie jest to dobre. Musisz znaleźć równowagę między głośnością a jakością. Aby to zrobić, będziesz potrzebował systemu. Musisz wiedzieć, co robić, jak korzystać z narzędzi i kiedy z nich korzystać. W przeciwnym razie będziesz zgadywać i nie będziesz w stanie osiągnąć dobrej komercyjnej mieszanki.

Dodaj komentarz