Jak sprawić, by Twoje miksy brzmiały głośno

W tym poście podzielę się prostymi wskazówkami, które pomogą Ci sprawić, by Twoje utwory brzmiały GŁOŚNO!

1. Upewnij się, że masz najlepsze możliwe dźwięki. Widzę, że wielu ludzi próbuje miksować dźwięki, które po prostu nie działają dla ich utworów. Więc zamiast tracić czas na skomplikowane przetwarzanie, po prostu zastąp dźwięki, które nie działają. Jest to o wiele łatwiejsze i szybsze. Nie ma dobrych ani złych dźwięków. Ale są dźwięki, które mogą nie działać dla twojego utworu.

2. Układ. To bardzo ważne. Jeśli masz zbyt wiele dźwięków odtwarzanych w tym samym czasie, nie będziesz w stanie poprawnie zmiksować utworu. Upewnij się, że rozumiesz role każdego z instrumentów i dźwięków w miksie. Daj wystarczająco dużo miejsca na każdy z tych dźwięków. Będziesz zaskoczony, ale dobra muzyka nie musi być skomplikowana. Zachowaj prostotę

3. Nie nadszedł czas, aby rozpocząć przetwarzanie mieszania. Pierwszą rzeczą, którą musisz opanować, jest równowaga. Jeśli masz niewłaściwy balans, nie będziesz w stanie zmiksować swojego utworu. Widać, że każdy krok w produkcji muzycznej jest bardzo ważny. Upewnij się, że twoje kopnięcie nie jest zbyt głośne, wokal brzmi ładnie itp. Kiedy odpowiednio zrównoważysz swoje instrumenty, twój miks powinien brzmieć już dobrze. To jeden z sekretów profesjonalnej mieszanki

4. Pogrupuj kanały według typu dźwięku. Mam 6 grup dla każdego typu instrumentu. Na przykład grupa kick i bas, perkusja, instrumenty, wokal itp.

5. Teraz nadszedł czas na pracę nad grupami. Odfiltruj dolny koniec przed wykonaniem jakiegokolwiek przetwarzania. Robię low cut z EQ na moich grupach i poszczególnych kanałach. Tylko niskie cięcie i nic więcej tutaj

6. Zastosuj nasycenie. Podoba mi się Fabfilter saturn 2, ale możesz użyć dowolnej wtyczki, którą chcesz. Nasycenie dodaje ciepła, eliminuje szczyty i skleja dźwięki. Nie zapomnij użyć maszynki do strzyżenia dźwięków, które mają głośne szczyty, których nie chcesz w swoim miksie. Jeśli nie wiesz, jak korzystać z maszynki do strzyżenia, sprawdź jeden z moich starszych postów na ten temat

7. Po nasyceniu zastosuj kompresję do swoich grup. Pamiętaj, że nie musisz dużo kompresować w grupie. Chcemy po prostu kontrolować dynamikę i jeszcze bardziej skleić nasze dźwięki. Różne sprężarki mają różny charakter. Upewnij się, że rozumiesz, jakiego kompresora potrzebujesz w swojej grupie i kanałach.

8. Po kompresji zwykle stosuję Pultec EQ. Pultec EQ brzmi bogato, pełnie i ciepło. Świetnie nadaje się do dodawania częstotliwości. Możesz go również użyć do cięcia. Wypróbuj swoje miksy, a będziesz zaskoczony, jak dobrze to brzmi i jak łatwo jest eq sounds z Pultec

9. I wreszcie na końcu łańcucha możesz zastosować korektor korekcyjny, aby zrównoważyć dźwięk. Używam ableton stock EQ. Fabfilter Pro Q3 jest również dobry

To jest to. Jeśli zastosujesz się do tego systemu, będziesz w stanie sprawić, że twoje miksy będą brzmiały głośno, czysto i przejrzyście bez zniekształcania dźwięku na masterze.

Podsumujmy to, czego się dzisiaj nauczyliśmy:



Miej dobre dźwięki -> Zrób świetną aranżację -> Zrównoważ swoje utwory -> Grupuj dźwięki -> Filtruj niski koniec -> Nasycenie -> Kompresja -> Wzmocnienie korektora -> Eq Cut

Takie jest moje podejście, kiedy miksuję moją muzykę. Możesz go używać zarówno na grupach, jak i na poszczególnych kanałach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *