Kompresja wielopasmowa Low End Trick

Zmagasz się z miksowaniem low end? W tym poście podzielę się prostą techniką, która pomoże Ci kontrolować dynamikę niskiej klasy!

Sugeruję, że masz już przetwarzanie, takie jak nasycenie, KOREKTor itp. W ten sposób będziesz w stanie w pełni wykorzystać tę technikę. Upewnij się więc, że łączysz tę technikę z innym przetwarzaniem

1. Grupuj swoje kopnięcie i bas w jedną grupę

2. Zastosuj kompresor wielopasmowy do swojej grupy kick i bass.

3. Podziel dźwięk na 3 pasma

4. Pierwsze pasmo będzie od 0 do 60 Hz. To będzie sub. Zazwyczaj nie potrzebujemy dużej dynamiki w dolnej części. Chcemy, aby był ciasny i mocny. Ustawiam stosunek 8:10, a czasem 10:1, jeśli potrzebuję większej kompresji. Dla tego zespołu zazwyczaj wybieram krótki lub średni atak. Chcesz pozwolić wystarczającej ilości przejściowego, aby podkreślić i kontrolować dynamikę dolnego końca. Używam tutaj krótkiego / średniego wydania. Pamiętaj, że będzie to zależało od twojego utworu, więc ZAWSZE słuchaj, jak brzmi w kontekście miksu. To nie powinno zabijać dynamiki. Robię -8, a czasem -10db redukcji wzmocnienia.

5. Teraz popracujmy z drugim zespołem. Powinien wynosić od 60 do około 120-150 Hz. To będzie uderzenie kopnięcia. W tym przypadku zastosujemy to samo podejście. Znajdź odpowiednie wartości ataku i uwolnienia, aby skleić kopnięcie i bas. Zwykle, gdy idę w górę spektrum, używam dłuższego ataku. Baw się wartościami i znajdź te, które brzmią najlepiej w Twoim utworze. Celuj w redukcję wzmocnienia od -8 do -10db również tutaj. Tutaj również użyję proporcji 1: 8 do 1: 10

6. I na koniec popracujmy nad trzecim zespołem. Będzie od 120-150 do około 300 Hz. W razie potrzeby dostosuj opaskę. Podobnie jak w poprzednich krokach, chcesz znaleźć atak i uwolnienie, które podkreślają groove twojego utworu. Ten sam stosunek tutaj również od 1:8 do 1:10. Celuj w redukcję wzmocnienia od -8 do -10db tutaj

7. Po zakończeniu poprzednich kroków ustaw MIX sprężarki wielopasmowej na 50%. Ponieważ zastosowaliśmy ciężką kompresję, chcemy również zachować oryginalny sygnał. W ten sposób zmiksujemy skompresowany sygnał i sprawimy, że nasz kick i bas będą brzmiały ciasno i uderzająco.

WAŻNE: Upewnij się, że odpowiednio go ukończyłeś. Głośność po kompresji powinna być taka sama jak wcześniej!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *